ابزارهای توسعه بازار صادراتی حوزه سلامت

علی رغم وجود زیرساخت های صادراتی در بسیاری از شرکت ها و کیفیت مطلوب محصولات ایرانی برای صادرات و ورود به بازارهای جهانی، شرکت های حوزه سلامت ایران از ابزارهای توسعه بازار صادراتی بی بهره یا کم بهره هستند. مرکز توسعه صادرات سلامت ایران از طریق ابزارهای زیر علاوه بر فراهم آوردن اطلاعات لازم برای بازارهای جذاب صادراتی هر کالا، نسبت به انجام و اجرای عملی فعالیت های بازاریابی صادراتی اقدام می نماید. این مهم از طرق زیر صورت می پذیرد.

۱٫شناسایی بازارهای اولویت دار صادراتی

بازارها دارای پیچیدگی های زیادی هستند.

شرکت ها قبل از سرمایه گذاری برای ورود به بازارهای مختلف باید از ویژگیهای هر بازار و ثبات آنها اطلاع داشته باشند. دیر زمانی شرکت ها تلاش می کردند از طریق حضور در نمایشگاه های تخصصی، نسبت به شناسایی احتمالی نمایندگان تجاری کالای خود اقدام نمایند. اما با گسترش چشمگیر اینترنت و ابزارهای مارکتینگ دیجیتال، حضور در نمایشگاه ها تنها اتلاف وقت و منابعی بیش نیست. امروزه شرکت های حرفه ای از طریق بررسی کشش و تمایل بازارها به محصولاتشان، با برنامه ریزی دقیق تلاش می کنند سهم از بازار خود را در بازارهای مساعد کسب کنند. فقط باید بدانید کدام بازارها برای واردات مستقیم مطلوب هستند؟ کدام بازارها در حال اشباع شدن هستند؟ کدام بازارها به قیمت حساس شده اند؟ کدام بازارها به دنیال کالاهای برند و مطرح هستند؟ کدام بازارها به دنیال انتقال تکنولوژی و بومی سازی محصول هستند؟ با کسب اطلاعات صحیح در این خصوص، وقت و سرمایه شما به بهترین شکل ممکن حفظ می شود. ما تلاش داریم شما را در این خصوص یاری کنیم.

۲٫ بررسی میدانی بازار هدف صادراتی

ضرورت اتخاذ سیاست ها و استراتژی های صحیح

بازارهای امروزی دارای پیچیدگی های زیادی هستند و افزایش سطح رقابت در حوزه های مختلف سلامت، ضرورت اتخاذ سیاست ها و استراتژی های صحیح و سختگیرانه بازاریابی را گوشزد می نماید. برای این موضوع اولین قدم تحلیل دقیق رقبا، روشهای بازارسازی و بازارداری آنها است. کانال های پخش و توزیع کالا و مدیریت قیمت و تبلیغات بسیار ضروری و مهم است و تا زمانی که نتوانید این اطلاعات را بدست آورید، نمی توانید از راه ورود به یک بازار جدید را مطلع شوید. شرکای تجاری مرکز توسعه صادرات سلامت ایران در کشورهای مختلف، شرکت های متقاضی صادرات را برای ورود به این بازارها راهبری می نمایند و کلیه اطلاعات موردنیاز برای حضور موثر و بی خطر را در اختیار شرکت ها قرار خواهند داد. شما می توانید از فرمت پرسشنامه های استاندارد مرکز برای کسب اطلاعات استفاده کنید و یا پرسشنامه تحقیقات بازار خودتان را طراحی نموده و در اختیار مرکز قرار دهید تا اطلاعات موثق و دقیق از بازار هدف بدست آورید.

۳٫ بازاریابی در بازار هدف صادراتی

بازاریابی ؛ دانش و علمی بسیار پیشرفته و پیچیده

بازاریابی در مفهوم اصیل خود امروز دانش و علمی بسیار پیشرفته و پیچیده است و زمانی که صحبت از بازاریابی صادراتی به عمل می آید، این پیچیدگی صد افزون می گردد. شرکت های ایرانی باید درک کنند که کسب سهم از بازار در یک کشور خارجی چقدر دشوار است و سخت تر از آن حفظ و بازار داری است. ورود به یک بازار، ایجاد خوشنامی برند و حفظ و توسعه موقعیت تجاری در آن بازار نیازمند اتخاذ و اجرای تصمیم های پیچیده ای است که امروزه در قالب فعالیت های بازاریابی ترسیم گردیده اند. شرکای تجاری ما در بازار هدف از اصول اولیه انطباق محصول با بازار هدف گرفته تا روش های صادرات، نحوه پرداخت ها و انعقاد قرارداد، نحوه مواجهه با رقبا، روش های حفظ بازار و … به عنوان بازوی عملیاتی شرکت شما، بازاریابی محصولات و خدمات شما را بر عهده می گیرند و حضور مرکز، تضمین کننده سرمایه گذاری شما در این خصوص است.

۴٫مذاکره و راهبری فروش

پیگیری امور فروش و پیشبرد مذاکرات تجاری

بسیاری از شرکت ها نیاز دارند که در بازارهای هدف صادراتی آنها نیرویی مطمئن و امین برای پیگیری امور فروش و پیشبرد مذاکرات تجاری حضور داشته باشد. اغلب اوقات دسترسی به نیروهای حرفه ای بازرگانی در بازارهای خارجی دشوار بوده و یا هزینه های بسیار زیادی برای شرکت ها دارد که عملاً استخدام و همکاری با چنین افرادی را از توجیه خارج می نماید. شرکت های حوزه سلامت علاقمند به صادرات در ایران می توانند با صرف هزینه های معقول، نسبت به استفاده از تخصص و خدمات شبکه شرکای تجاری مرکز بهره ببرند. شرکای ما در سایر کشورها در قالب حق الزحمه ماهانه و کمیسیون از صادرات، نسبت به راهبری مذاکرات و فروش کالای شما اقدام می نمایند و مرکز توسعه صادرات سلامت نیز در این خصوص ، سیستم پرداخت امن برای شما ایجاد کرده است.

۵٫ ایجاد زیرساخت تولید ، فروش و خدمات پس از فروش در بازار هدف صادراتی

انتقال بخشی از فرایند تولید به کشور هدف صادرات

اگر به دنبال حضور پر رنگ و موثرتر در بازارهای خارجی هستید بعضا نیاز دارید که بخشی از فرایند تولید محصول و خدمات را به کشور هدف صادراتی منتقل کنید تا رقابت پذیری خود را افزایش دهید. همچنین برای کسب سهم از بازار نیاز دارید تا بر فرایندهای فروش و بازاریابی شریک محلی خود نظارت داشته باشید که این مهم نیز از طریق شرکای تجاری مرکز برای متقاضیان میسر است.اگر تصمیم جدی برای حضور طولانی مدت در یک بازار صادراتی دارید، بهتر است از ایجاد زیرساخت صادراتی در آن کشور هراسی نداشته باشید و اطمینان داشته باشید که هر یک دلار سرمایه گذاری شما در بازارهای خارجی، ده دلار برای شما به ارمغان خواهد آورد. به شرطی که با دید باز و مشاوره های مطمئن در این راه قدم بردارید.